Friday 2 August 2013

sedetik yang terlebih

assalamualaikum dan selamat sejahtera..

harini merupakan jumaat terakhir di bulan ramadhan untuk tahun ini....memang pantas masa berlalu...hampir sebulan sudah kita berpuasa...tapi sebulan tu rasa kejap sangat...esok aku akan pulang ke kampung...tak sabar rasanya...saat ini perasaan sedang berbelah bagi..gembira sebab nak dekat raya tapi rasa sedih nak tinggalkan ramadhan...takut tahun epan tak sempat nak jumpa ramadhan lagi....apa yang pasti,ramadhan tahun depan,situasi aku memang aku berbeza daripada situasi sekarang..time tu aku dah habis pengajian diploma di sini..ya pastilah aku rindukan saat-saat di sini...
jauh betul aku terbayang..hehe..:D

pabila hadirnya dirimu,
hidupku yang kelam menjadi cerah kembali
hatiku yang luka terubat kembali
aku seakan bernyawa kembali
mampu untuk menghadapi dunia sekali lagi

jika dahulu ku merasa
waktu ku seakan kosong
hambar tanpa ada yang memenuhi
tapi kiniku merasa
waktu ku terlebih sedetik
sedetik itu,merupakan
detik kau mulai memasuki hidupku

tanpaku sedari
kau telah menambahkan sedetik di setiap hariku
hingga menjadikan hidupku dipenuhi dengan
detik-detik bersamamu
dan tiada lagi kehambaran dalam ruangan hatiku

meskipun kau jauh dariku
tapi setiap detik yang terlebih itu
senantiasa bermain di dalam benakku

#p/s kawan-kawan semua dah balik kampung...persoalannya,aku bila lagi???bersabarlah wahai hati...


No comments:

Post a Comment