Monday 26 August 2013

angan-anganku

assalamualaikum dan selamat sejahtera..

alhamdulillah allah masih memberiku peluang untuk bernafas untuk hari ini..syukur ke hadrat illah...
menjadi seorang manusia merupakan sesuatu yang sukar buatku...manusia jauh berbeza dari haiwan..manusia ini allah jadikan dengan kelebihan akal fikiran...lain pula dengan haiwan yang tak dianugerahkan akal...sebab itulah allah jadikan manusia ni khalifah di bumi allah..tetiba aku terfikirkan hal sebegini..

manusia pula ada bermacam-macam ragam...kekadang kita sendiri tak dapat memahami apa yang sebenarnya kita mahukan...oleh itu,seringlah kita tersasar dari matlamat hidup..aku akui aku juga tidak dapat lari daripada masalah ini...

selain diberikan akal,manusia juga diberikan perasaan...perasaan gembira,benci,marah,suka,hampa,gelisah,takut dan sebagainya..kita juga tidak dapat lari daripada menyakiti perasaan sesiapa secara sedar atau tidak sedar...aku juga akui aku pun tidak dapat lari dari masalah sebegini..



sebenarnya aku cuma nak cerita yang aku dalam mood yang tak berapa baik...tapi mukadimahnya panjang bebenor..terasa hati dengan kawan-kawan itu memang adat berkawan la..mula-mula kenal, memanglah kita tak tau baik buruknya..tapi bila dah lama berkawan baru nampak belangnya...

aku pula jenis yang suka menyendiri..buat hal dalam bilik senyap-senyap tanpa mengganggu hal privasi orang...setiap manusia memang takkan sempurna...aku ni juga banyak kelemahannya..tapi bila sampai tahap mereka mengenali aku types yang bagaimana,itu yang membuat aku tak gemar untuk rapat dengan sesiapa...that's okay if u u really me,but the problem is, perlu ke nak kutuk dan memepersendakan aku??di hari aku mampu menahan,in sha allah,aku boleh tahan..di hari aku nak meletup,mampukah aku menahan lagi?

salah satunya ialah hobiku....terus terang aku katakan hobiku setiap hari ialah berangan-angan..kalau aku tak berangan dalam satu hari.something wrong la dengan aku..sejak dari kecil lagi,memang tak boleh dipisahkan...tambahan dengan lagu jiwang-jiwang macam lagu hindustan...memang gempak gila lah angan-angan aku...but,not everytime,every minutes,every seconds aku akan berangan..kalaulah aku tak berangan,manalah nak wujud blog mengarut aku nih...

tapi apalah ertinya hidup tanpa angan-angan dan cita-cita?aku sering membayangkan apa yang bakal terjadi pada masa hadapan...barulah nampak gambaran apa yang perlu kita lakukan nanti...bukan sekadar syok sendiri...lantaklah apa yang diorang nak cakap..yang pasti,aku akan buktikan yang angan-anganku bukan macam angan-angan mat jenin..akan ada yang menjadi kenyataan nanti..in sha Allah...semoga Allah qabulkan..amin...

oleh sebab rimas diperlekehkan sebegini rupa,aku mulai menghangatkan hobi lama aku yang dah lama terhenti...iaitu melukis...aku suka hal-hal yang berkaitan dengan seni...senilah sebenarnya hidup aku,style aku...tapi aku nak mencuba draw anime..

# p/s  today cuma luahan perasaan yang terpendam...panjang benor,sampai boleh sambung-sambung pulak untuk hari kedua..haha

1 comment:

  1. Website paling ternama dan paling terpercaya di Asia
    Sistem pelayanan 24 Jam Non-Stop bersama dengan CS Berpengalaman respon tercepat
    Memiliki 9 Jenis game yang sangat digemari oleh seluruh peminat poker / domino
    Link Alternatif :
    arena-domino.club
    arena-domino.vip
    100% Memuaskan ^-^

    ReplyDelete