Tuesday 27 August 2013

dunia fantasiku..

assalamualaikum dan selamat sejahtera..

hari-hariku semakin hambar sejak kebelakangan ini...mungkin moody kali...sabarlah wahai hati....
so,aku nak lari sebentar dari masalah-masalah...jom mula mengarang ayat-ayat puitis..punyalah semangat nak karang,tetiba pulak pancit idea..atoyaiiii.....apalah nak tulis malam ni...

malam ini seorang diri
merenung langit yang cerah
kesunyian tanpa sesiapa disisi
hanyalah kedengaran sang cengkerik menyanyi

tanpa disedari
aku hanyut ke dalam dunia khayalanku
jauh dari tempat ku berdiri

gunung yang kebiruan disebabkan salji
hawa yang dingin menyelimuti tubuhku
permandangan yang sungguh indah
tak dapatku lupakan sehingga kini

air laut yang kehijauan
membuatku tenang menikmati ciptaan Illahi
sekumpulan ikan bermain-main di kaki
terasa gelinya di tapak kakiku

taman berseri bermacam bunga
aneka warna tidak terkira
dipetik sekuntum ku letak di tepi telinga
terbau harumannya hingga ke senja

terjagaku dari dunia fantasiku
pabila terasa deruan angin
menampar kuat pipiku
seolah-olah menyuruhku kembali
kembalilah ke alam yang nyata...

fuhhh...complete...haha..dah berkarat dah aku ni..kes dah lama tak karang ayat puitis..don't worry..practice make perfect...i will try..haha speaking london tengah-tengah malam..aku nak share some poem dari my favorite poet...Gulzar...from india...and i love his poet...ececeh...


Breathing...


What kind of a habit is breathing
What kind of a tradition is it to keep on living
Not even a slight movement in the body anywhere
No shadow in the eyes
The feet are stunned, they keep on moving
There is a journey, that keeps on flowing
For how many years, how many centuries
Keep on living, keep on living

Habits are such strange things…


# p/s after this.aku akan share banyak poet Gulzar saab ni....kalau yang ok dan menarik tu ,aku share nanti...semoga aku boleh buat sajak yang best macam dia...amin....

1 comment:

  1. Website paling ternama dan paling terpercaya di Asia
    Sistem pelayanan 24 Jam Non-Stop bersama dengan CS Berpengalaman respon tercepat
    Memiliki 9 Jenis game yang sangat digemari oleh seluruh peminat poker / domino
    Link Alternatif :
    arena-domino.club
    arena-domino.vip
    100% Memuaskan ^-^

    ReplyDelete