Wednesday 18 September 2013

sudah berpunya ke belum??sabarlah...

assalamualaikum dan salam sejahtera..

lama sudah tidak dicoret di blog ini...kebiasaanlah seorang student akan busy..tambahan pula untuk akhir-akhir semester,memang tidak dapat dinafikan..aku dah lama memendam dan sekian lama tak meluahkan..tetiba ada mood untuk meluahkannya malam ini..so,carry on jika dapat mengurangkan bebanan fikiranku...



sejujurnya ,aku jeles dengan kawan-kawanku yang sudah berkahwin,bertunang serta yang sedang berkenal-kenal dengan pilihan mereka...siapalah aku untuk mengajukan persoalan-persoalan mengenai masa depan..layakkah aku berfikir mengenai mendirikan masjid jika aku tidaklah sesiap mana dalam menempuhi hal yang akan datang... ketakutan mula terbayang apabila aku cuba mencongak masa depanku..

soal hati dan perasaan merupakan hal yang complicated bagi seorang remaja...komitmen dalam sesebuah perhubungan itu sesuatu yang berat..penjagaan batas-batas pergaulan dan perkenalan lagi..penting antara kedua-dua pihak...jappp,apa yang aku nak merepek ni??haha...

pendeknya,sakit di hati ni takkan hilang dengan mudah....aku berdoa pada Allah,tutuplah hijabku agar takkan nampak dia lagi jika dia memang bukan jodohku...aku lebih rela buta dari melihat dia lagi...jauhkan aku sejauh-jauhnya,dan bagi aku lupakannya..semoga hal remeh temeh gini takkan mengganggu final exam aku..final exam kali ni penting sangat....and i will try the best...muet pon lepas hidung je...terimalah qada dan qadar yang dah tertulis buatku..

sudahlah,jangan dibazirkan air mata untuk orang yang tak sepatutnya...yakin bahwa Allah dah aturkan yang terbaik untuk kita..mungkin terasa kesunyian sekarang,biasalah tu...jika kita sabar,in sha Allah,ada hikmahnya  nanti..itulah yang cuba aku pegang ketat2...

#p/s jangan pening2 pikir hal yang tak berlaku lagi..baik fikir pasal exam yang bakal kunjung tiba...keep calm and and start study for exam...jyeaahh

No comments:

Post a Comment