Friday 26 July 2013

MR.D ---> cObaLt bLUe..

assalamualaikum dan selamat sejahtera...

ku taip entry ni waktu mata yang mula nak malam sebab tak cukup tidur semalaman..kesilapan teknik untuk study membuatkan aku merana sakit satu badanku...tulah,orang study smart,bukan study hard...ni last minit baru nak datang mood nak study tu...so,coretan kali ni mengisahkan wanita dan cinta...setiap wanita mempunyai impian untuk merasa mencintai dan dicintai...tipulah kalau tiada perempuan yang tak mahu rasa dirinya dicintai..namun begitu,cinta kepada Illahi jangan dilupakan sama sekali..


Aku bukanlah wanita berparas jelita,
Aku bukanlah wanita yg kaya harta,
Aku juga bukanlah wanita yg punya tahta,
Aku wanita apa adanya,Aku tidak sedermawan Khadijah,
Aku tidak setegar Fathimah,
Aku tidak sepintar Aisyah,
Aku wanita apa adanya,
Aku hanya seorang wanita yang menginginkan kesederhanaan cinta.
Aku tidak menilai rupa,Aku tidak menilai harta,
Aku tidak menilai tahta,
Aku hanya ingin cinta yang sederhana,cinta yang berlandaskan keridhoan-Nya.
cinta yang mengharapkan syurga dari-Nya,cinta yang akan membawa keberkahan & kebahagiaan dalam hidup,
Aku berharap kelak diperbatasan waktu 
Aku dipertemukan oleh insan pilihan-Mu seseorang yang hatinya terpaut pada-Mu,seseorang yang mengikuti jejak Rasul-Mu,seseorang yang mempedomani kitab-Mu,seseorang yang akan menerima kekuranganku yang akan membimbing hidupku,yang akan mlengkapi hari-hariku,yang akan menahkodai bahtera cintaku,yang mencintaiku tanpa menuntut kesempurnaan dariku,
Aku ingin mencintainya secara sderhana tanpa menyusahkannya,tanpa membebaninya,Aku berharap dia juga mencintaiku secara sederhana...,sederhana 
Aku mencintainya,biarlah saat ini Aku menyemai cinta bersama-Mu,menyemai kerinduan akan wajah-Mu,sebelum bertemu dengannya diperbatasan waktu..

#p/s Setiap Pertemuan ada perpisahan

Bertemu dan berpisah kerana ALLAH


harap aku dapat melihatnya lagi..sememangnya mustahil,tapi jika memang berjodoh,kemana pun kami berada ,pastikan bertemu jua..jika dia terbaik untukku,dekatkanlah kami..jika dia bukan yang terbaik buatku,jarakkanlah kami,dan bagilah aku kekuatan untuk melupakannya... your new nickname--> CObaLT bLuE  wink wink...(sebab baju awak warna biru time tu) 

No comments:

Post a Comment