Monday 31 December 2012

Menjelang Tahun Baru..

Assalamualaikum semua..
         pertama sekali bersyukur ke hadrat Illahi kerna masih lagi memanjangkan umur kita sehingga  ke saat ini...pada tahun baru ini,tahun 2013..tahun yang In Sha Allah akan lebih bermakna lagi buat kita semua..baru je selesai buat list azam baru..azam lama pun tak habis dicapai lagi..hurmm...aku yang akan melangkahkan kaki ke alam yang lebih dewasa ,so aku berasa sedikit gentar dengan liku-liku kehidupan yang akan aku tempuhi di masa yang akan datang.. apakah yang akan berlaku dalm masa 10 tahun yang akan datang,5 tahun yang akan datang,1 tahun yang akan datang, malah sebentar lagi apakah yang bakal berlaku,entahlah,bukan dalam kuasa kita sebagai manusia yang lemah dan hina ini untuk meramal masa depan..menjelang tahun yang baru ini juga aku mengharapkan yang terbaik dari segala segi dalam kehidupan ini..

           this time aku tak nak wat ayat-ayat jiwang aku..coz aku nak share pasal buku novel yang aku pinjam kat library minggu lepas..novel yang best dibaca dan memberikan aku sedikit sebanyak gambaran mengenai keteguhan beragama meskipun berada di negara bukan islam..

           terbitan PTS Litera dan ditulis oleh Ilham Hamdani..novel yang bertajuk Hidayah Cinta keluaran tahun 2010..lama sudah novel ni..tapi baru ku korek semester ni..aku tertarik untuk baca buku ni bilamana aku baca sinopsisnya di belakang..cinta yang berunsur ketuhanan..melihatkan covernya yang menarik tu lagi menarik minat aku untuk meminjam buku ni..

          ulasan mengenai buku ini....watak-watak utama...umar thilmisani.......takahashi ayumi......zara marlisa...

No comments:

Post a Comment