Friday 1 March 2013

Puisi Malam Ini...

Assalamualaikum dan salam 1 Malaysia..harini merupakan hari sabtu,pukul 5.30 pagi aku tulis blog ni..nampak sangat x berubah tabiat tidor lewatku..but this week, straight aku bagnun awal sebab penuh dengan test,quiz,dan lab report..naik lunyai dah kepala aku untuk study minggu ni,biotechnology,conservation  biology,organic chemistry and segala bapak punya subjek..heavy punya subjek yang aku kena cover untuk kali ini...selama 2 bulan lebih aku x update apa2 kat sini sebab terlalu sibuk dengan hal2 study aku..alang2 dah lama x story mory,so, aku  nak mula story events yang jadi kepadaku dalam minggu ini..

pergi ke kedai membeli pukat,
pukat dibeli di kedai pak mat;
diriku ini sudahla penat,
menanti sem 4 bilalah nak tamat.

this week:
isnin,skipping class..time kimia asas Dr Azmi selalu terlepas kelas..bad thing about me..bilalah nak berubah secara totaly...i will try later..Dr,i beg to you, janganla tanya sebab apa aku x datang..ingat kelas pukul 11.dah planning elok dah..tengok2 class pukul 10.memang ah x ada bas nak ke kampus baru dah,so,aku ke kedai membeli tomato,cendawan,dan pes tomyam...planning for making tomyam..balik tu, do esaimen sampai abis..call ammy tanya macammana nak buat tom yam..midnight,kawan2 study untuk test, aku relax je,macam nothing will happen to me,padahal aku ni cuak tahap gaban,stress tahap banggang,sebab tula masak and makan je tomyam tu..dah kompius dah hari apa aku akan buat apa..
jumaat,biotech class and electric class..quiz for biotech,nasibla aku study dari belakang..kalau tidak,masakla aku nak menjawab semua soalan tu..then,electric lak, revision pasal circuit and better lecture from En Ikhwan..Chek Liah gelakkan rambut En Ikhwan..haha..that's funny ok..then,merempit balik dengan syaza naik motorsikal..singgah di kedai ais blended.. kempunan menatang ni lama dah,finally dapat jugak.. then ,singgah kedai metro dan sebelah nya itu..boleh guna baucer buku untuk beli baju dan beg dan kasut..rambang mata sangat...sampai termimpi-mimpi time tidor petang tu..haha..malamnya,ada test conservation biology,tajuk yang x disuruh baca pon turut masuk jugak,nasibla logik akal aja..kalau tidak,aku x boleh jawab dah la..balik singgah dolma a.k.a somtam...seafood + milo = x makan tengahmalam dah..2 hari x makan nasi..ni jela baru makan nasi..dari awal tadi duduk depan lappy then gossip dengan bilik nengnong..sampaila sekarang..seharian yang memenatkan..next week merupakan last week to study before final exam...x sabar nak balik cuti...ah,tired now,so,need to sleep now after luahan padamu wahai blogging ku..nah pantun dua kerat dari aku..

ada kurap ada kudis,
ada masa,aku tulis.

Puisi malam ini..

kebeningan malam tiada syak lagi
diriku kini diselubungi sepi
terfikir dikau si jantung hati
yang kewujudanmu tidak ku ketahui lagi

semakin lanjut usiaku
semakin kuat keinginanku
mahu menggapai impian yang ku ingini
dalam kesuksesan pelajaran dan perasaan hati
namun manusia kerap sekali
melakukan kesilapan berulangkali
begitu juga diri ini
tidak terlepas dari kesilapan insani

kugarap puisi untukmu sang pencinta
sambil menunggumu di hadapan pintu
pintu pertemuan antara jalan menggapai impian atau
pintu menghampiri kegagalan

mencintaMu Ya Allah menandingi segalanya
tiada tandingan dapat ku kata
engkaula Yang Maha Kuasa
Maha Bijaksana
setiap yang berlaku ada hikmahnya
In Sha Allah, akan kuterima dengan redhanya..



No comments:

Post a Comment